tersayang !

Wednesday, October 5, 2011

SEMANGAT MENJAHIT KEMBALI SEMULA

Salam semua,

Since dah terlalu lama aku tinggalkan dunia jahitan, sekarang aku rasa nak aktifkan balik aktiviti seni menjahit ni. Semangat menjahit ni datang nya dari my beloved mama :) Aku bukan menjahit baju kurung ke, langsir ke, NO NO NO !!

Jahitan aku ni namanya Felt. Rasanya ramai dah tau pasal fabric felt ni. So tak payah aku nak explain ape-ape lagi kan ? Bagus ! **tepuk tangan untuk yang dah tau** . Kalau tak tau gak boleh tanya encik google yang sedia membantu tu.


Barang-barang jahitan pun sikit-sikit dah siap. Sekarang pun tengah tunggu order dari online blog untuk beli thousand of buttons dan kain felt. I can't wait ! Hehehe :D


Ini aktiviti yang aku buat malam tadi, hairclip. Part menggunting ni agak parah sikit. Sebab gunting kena betul-betul tajam. Kalo potong terkial-kial pun nanti felt tu jadi tak berapa nak kemas. Kene feeling je wat menda alah ni. Hahaha

See, ni hasil daripada gamba yang lepas dipotong tadi. How ? Aku suka tengok hasil kerja aku sendiri even buat benda ni mengambil masa. Memang tahap kesabaran amat tinggi nak buat benda ni. Yelah, kekadang benang terbelit, gunting tak sama, senget lah, n blablabla. So kalau rasa diri tu kurang kesabaran dan cepat give-up, korang boleh cuba aktiviti seni yang lain. Teeheee =))

Ni antara hasil yang aku buat jugak, 2 3 hari je da boleh siap, tapi sebabkan masa aku lagi banyak kat ofis dari kat rumah, so benda ni men-delay kan felt hobbies aku.

Skang ni mission nak siapkan card holder dari PVC untuk papa.

Kalau rasa nak order leh jerr. No problem :) kbai!

No comments: